3Jokes . com

Funny Jokes, Funny Pictures

tmplt

خبرنامه

   RSS Feed  کانال تلگرام
   RSS Feed  فبسیوک
   RSS Feed  عضویت در خبرخوان
   RSS Feed  خبرنامه با ایمیل
   RSS Feed  راهنمایی




ارسال مطلب

جوک، اس ام اس و مطالب جالب خود را برای ما بفرستید.

فرستادن مطلب (کلیک کنید)

شماره ارسال SMS از طریق موبایل: 0935-6243988


تبادل لینک


Friday, November 16, 2007

راه های تشخیص چك‌پول تقلبی

به گزارش «جهان»، مسئول اداره اسكناس و اوراق بهادار بانك ملّی ایران در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما با بیان اینكه "آمار جعل ایران چك های نظام بانكی كشور، بسیار اندك و در حد صفر است"، گفت: در چاپ ایران چك ها، 22 مورد امنیّتی برای تشخیص چك های تقلّبی از اصلی در نظر گرفته شده است.
خلیل رضایی افزود: یكی از موارد ایمنی چك ها، مربوط به رنگ صورتی داخل اعداد مربوط به ارزش اسمی چك است كه با تایپ لاتین و در سمت چپ ایران چك ها قرار گرفته است و با لمس انگشتان دست و حرارت آن ناپدید و بعد از زمان كوتاهی دوباره ظاهر می شود.
این مقام مسئول نظام بانك كشور افزود: از دیگر موارد امنیّتی این چك ها، آرم بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران است كه به صورت "واتر مارك" در خمیره كاغذ وجود دارد و در دایره مركز آن، آرم دیگری به صورت سفید و بی رنگ مشخّص است.
رضایی گفت: در آینده این آرم به تصویری از "فردوسی" تغییر خواهد یافت.
مسئول اداره اسكناس و اوراق بهادار بانك ملّی ایران اضافه كرد: نخ امنیّتی چك ها یكی از شاخص های مهّم تشخیص چك های اصلی است كه آرم بانك مركزی بر روی آن به صورت سفید و بی رنگ مشخّص است و در آینده به "نخ هولوگرام" با نوشته مبالغ به صورت سفید و بی رنگ تغییر خواهد یافت.
رضایی افزود: همچنین حروف عبارت "ایران چك" به صورت ریزچاپ در نقاط مختلف بناهای نقش بسته بر چك ها چاپ شده كه با ابزار بزرگ نمایی، قابل مشاهده است.

لطفا برای حمایت از ما از محصولات فروشگاه دیدن کنید:

Copyright by www.3Jokes.com